همه چیز درباره مجمع الجزایر فی فی تایلند

به روز رسانی: ۰۸ فروردین ۱۴۰۳

مجمع الجزایر فی فی در تور تایلند جزایری 6 گانه هستند که در 48 کیلومتری پوکت قرار گرفته‌اند. این جزایر زیبا صخره‌هایی آهکی داشته و در آن‌ها می‌توان سواحل شنی و غارهای پنهان Viking cave را دید. برخی از جزایر فی فی خالی از سکنه بوده و برخی از آن‌ها نیز مسلمان نشین هستند. علاوه بر آن، در این جزایر وسایل نقلیه مدرن را نمی‌توان دید.

کارشناسان لیانا پرواز در این گزارش هر چیز که باید در مورد مجمع الجزایر فی فی تایلند را بدانید بررسی کرده‌اند.

همه چیز درباره مجمع الجزایر فی فی تایلند_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

جاذبه‌های گردشگری در مجمع الجزایر فی فی

در مجمع الجزایر فی فی امکان بازدید از مایابای وجود دارد که مرجان‌هایی جذاب و ماهی‌هایی رنگارنگ را در خود قرار داده است. علاوه بر آن، ساحل میمون‌ها و خلیج لوساما نیز در این منطقه قرار دارند. برای بازدید از پیله لاگون به عنوان یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های تایلند نیز باید سراغ مجمع الجزایر فی فی رفت. کافی است که یک قایق پارویی تهیه شود تا تمام این جذابیت‌ها را به چشم دید. علاوه بر آن، جزایر گرمسیری زیبایی نیز در فی فی وجود دارند که از دیدنی‌های پوکت تایلند به حساب می‌آیند.

همه چیز درباره مجمع الجزایر فی فی تایلند_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

تاریخچه مجمع الجزایر فی فی

این مجمع الجزایر مکانی بسیار قدیمی و با قدمتی طولانی به حساب می‌آید. طبق نظر باستان شناسان مجمع الجزایر فی فی قبل از تاریخ و حتی در زمان دایناسورها نیز وجود داشته است. نام این جزیره از کلمه Krabi گرفته شده که به معنای شمشیر در نظر گرفته می‌شود. علت این اتفاق در این مسئله دانسته شده که این جزایر مانند شمشیر از دل خاک بیرون آمده‌اند. نام قبلی این جزیره نیز Pulau Api Api بود که به معنای جزیره آتشین است.

همه چیز درباره مجمع الجزایر فی فی تایلند_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

مجمع الجزایر فی فی چند بخش دارد؟

به طور کلی این مجمع الجزایر را دارای دو قسمت کوچک و خالی از سکنه Phi Phi Leh و بخش بزرگ‌ و با افراد بومی Phi Phi Don می‌دانند. در بخش بزرگ این جزایر می‌توان از امکاناتی مانند هتل، رستوران، کافه و تفریحات مختلف لذت برد.

همه چیز درباره مجمع الجزایر فی فی تایلند_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

نام جزایر فی فی چیست؟

در فی فی جزایر متعددی وجود دارد که بازدید از آن‌ها می‌تواند تجربه‌ای خاص و شگفت انگیز باشد. از جمله جزایر فی فی می‌توان به جزیره کو فی فی دون (Ko Phi Phi Don) اشاره کرد که از بزرگ‌ترین جزایر آن به حساب می‌آید و تنها جزیره‌ای است که گردشگران برای استفاده از امکانات رفاهی مانند هتل سراغ آن می‌توانند بروند.

جزیره کو فی فی له (Ko Phi Phi Leh) در جنوب جزایر قرار گرفته و قسمت کوچکی است که در آن هیچ سکنه‌ای را نمی‌توان پیدا کرد. این جزیره کوچک توسط نگهبانان نگهداری و تمیز می‌شود و جزو مناطق جذاب و دیدنی برای توریست‌ها به حساب می‌آید. جزیره کو مای فای (Ko Mai Phai) یا جزیره بامبو نام جزیره دیگری است که در قسمت شمالی مجمع الجزایر فی فی قرار گرفته و در آن درختان بامبوی زیادی وجود دارد. در این مکان امکان غواصی و شنا نیز فراهم شده است.

جزیره دیگر با نام کو یونگ (Ko Yung) شناخته می‌شود. این جزیره در شمال جزیره فی فی دون قرار گرفته و ساحلی سنگی و شنی دارد که کوچک هستند و در آن‌ها می‌توان تجربه‌ای خاص از قدم زدن در کنار ساحل داشت. البته به دلیل وجود جوجه تیغی‌‌های دریایی و مرجان‌ها حتما باید با کفش مناسب در این ساحل قدم زد.

دو جزیره دیگر فی فی با نام‌های بی دا نوک (Bida Nok) و بی دا نای (Bida Nai) شناخته می‌شوند. این جزایر از جنس سنگ آهک بوده و در جنوب فی فی له قرار گرفته‌اند. اهمیت این جزایر در ایجاد جزیره اصلی فی فی نیز قابل توجه است.

همه چیز درباره مجمع الجزایر فی فی تایلند_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

چه امکاناتی در جزایر فی فی وجود دارد؟

در این جزایر می‌توان از امکاناتی مانند غواصی، صخره نوردی و پرش از صخره یا موج سواری و ماهی گیری استفاده کرد. علاوه بر آن، این جزایر برای قایق رانی جذابیت زیادی دارند و در آن‌‌ها امکان تجربه کردن یوگا و دیدن پرندگان کمیاب وجود دارد.

همه چیز درباره مجمع الجزایر فی فی تایلند_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

برای دریافت اطلاعات بیشتر از تورهای مربوط به تایلند و پوکت با کارشناسان لیانا پرواز در ارتباط باشید. برای این منظور می‌توانید با شماره تلفن 02141187 تماس گرفته و سوالات خود را از متخصصان مربوطه در لیانا پرواز بپرسید.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۰۸ فروردین ۱۴۰۳

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.