معروف ترین حمام ترکی استانبول کدام است؟

به روز رسانی: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

در زمان امپراتوری عثمانی در ترکیه، برای هر مسجدی حمامی ساخته می‌شد که به دلیل شکل خاصی که داشت به حمام ترکی معروف بود. امروزه این حمام‌ها به عنوان موزه پیش روی مسافران قرار می‌گیرند و از مهم‌ترین دیدنی‌های تور استانبول و به طور کلی ترکیه به حساب می‌آیند. معروف‌ترین حمام ترکی استانبول را می‌توان در مسجد سلطان احمد پیدا کرد. علاوه بر آن حمام‌های معروف زیادی نیز در استانبول وجود دارند.

کارشناسان لیانا پرواز در این گزارش معروف‌ترین حمام‌های ترکی استانبول را معرفی می‌کنند.

معروف ترین حمام ترکی استانبول کدام است؟_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

 

1. معروف‌ترین حمام ترکی استانبول با نام حمام خرم سلطان ایاصوفیه

این حمام ترکی استانبول (Ayasofya Hurrem Sultan Hammam) یکی از معروف‌ترین حمام‌های استانبول به حساب می‌آید و تماشاگران زیادی برای دیدن آن سفر می‌کنند. این حمام توسط معمار سنان ساخته شده و هدف اصلی از ساختن آن، حمامی اختصاصی برای خرم سلطان، همسر سلطان سلیمان یکم بوده است. این حمام جذاب که در یکی از دیدنی‌ترین مساجد شهر قرار دارد در قرن 16 میلادی بنا شده و در وسط مسجد و موزه ایا صوفیه قرار دارد. علاوه بر امکان بازدید، مسافران می‌توانند از این حمام استفاده کنند. ماساژ با کف یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها برای مسافران به حساب می‌آید.

معروف ترین حمام ترکی استانبول کدام است؟_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

2. حمام ترکی استانبول با نام حمام چال اوغلو

حمام چاق اوغلو (Cagaloglu Hammam) یک نوع حمام ترکی استانبول در نظر گرفته می‌شود که در زمان سلطان محمود اول ساخته شده است. این حمام آخرین حمام بزرگ در دوران امپراتوری عثمانی بوده و در آن می‌توان صدای ریختن قطرات آب در استخر مرکزی را شنید و احساس آرامشی عمیق را تجربه کرد. این حمام در بین لیست نیویورک تایمز با نام 1000 مکان که قبل از مرگ باید دید قرار گرفته و در آن معماری بسیار زیبایی به چشم می‌خورد.

معروف ترین حمام ترکی استانبول کدام است؟_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

3. حمام ترکی استانبول با نام چینیلی

حمام دیگری که در استانبول نباید آن را از دست داد با نام چینیلی (Chinili Hammam) شناخته می‌شود که معنای نام آن در فارسی، کاشی کاری شده، است. این حمام ترکی استانبول در قرن 17 میلادی ساخته شده و تمام بخش‌های آن با کاشی تزئین شده‌اند. البته بسیاری از این کاشی‌ها به مرور زمان از بین رفته و یا جایگزین جدیدی پیدا کرده‌اند. اما روشویی‌هایی در سرویس بهداشتی‌های این حمام می‌توان دید که مربوط به همان زمان گذشته هستند.

سقف این حمام در ارتفاع بیشتری نسبت به حمام‌های دیگر قرار داشته و هوایی مطبوع‌تر را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. برای بازدید از این حمام جذاب می‌توان همه روزه از 7 صبح تا 10 شب سراغ آن رفت.

معروف ترین حمام ترکی استانبول کدام است؟_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

4. حمام ترکی استانبول با نام گالاتاسارای

حمام ترکی استانبول گالاتاسارای (Galatasaray Hammam) مربوط به زمان سلطنت بایزید دوم عثمانی بوده و در قرن 15 میلادی ساخته شده است. این حمام جذاب معماری خود را به خوبی حفظ کرده و در آن مسافران حس می‌کنند که وارد تونل زمان شده و به زمان‌های بسیار دور سفر کرده‌اند. این حمام از 8 صبح تا 10 شب قابلیت بازدید دارد.

برای بازدید از این حمام جذاب باید به این نکته توجه داشت که تنها حمامی که زیر نظر ورزات گردشگری ترکیه فعالیت می‌کند همین مورد است و از این جهت مکانی تمیزتر داشته و حساسیت بیشتری بر محیط آن دیده می‌شود.

معروف ترین حمام ترکی استانبول کدام است؟_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

5. حمام ترکی استانبول با نام سلیمانیه

حمام دیگری که توسط معمار شناسان در استانبول ساخته شده با نام حمام سلطانیه (Suleymaniye Hammam) شناخته می‌شود و قدمتی 500 ساله دارد. این حمام ترکی استانبول علاوه بر فضای تاریخی که دارد مکانی مناسب برای بازدید خانوادگی به حساب می‌آید و در آن برای خرید بلیط حتما باید از پول نقد استفاده کرد. حمام سلیمانیه از ساعت 9 و 45 دقیقه صبح باز بوده و تا 3 بعد از ظهر می‌توان وارد آن شد.

معروف ترین حمام ترکی استانبول کدام است؟_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط تورهای مسافرتی استانبول با کارشناسان لیانا پرواز در ارتباط باشید. برای این منظور می‌توانید با شماره تلفن 02141187 تماس بگیرید و سوالات خود را از کارشناسان حرفه‌ای بپرسید.

به این مطلب امتیاز دهید
منبع: / به روز رسانی:۲۷ اسفند ۱۴۰۲

مطالب پیشنهادی

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.