هواپیمایی پارس ایر

به روز رسانی: ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
هواپیمایی پارس ایر

هواپیمایی پارس یا «پارس ایر» یکی از ایرلاین‌‌های تازه‌ تاسیس ایران است. این شرکت هواپیمایی در سال 1394 با عنوان «پارس اقیانوس کیش» در قالب شرکت سهامی‌خاص ثبت شده است و هدف آن راه‌اندازی اولین خط هوایی تمام منطقه‌ای ایران، برقراری پرواز از مبادی جدید داخل کشور به مقاصد بین المللی، خدمات‌رسانی به مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد ارتباط بین فرودگاه‌های منطقه‌ای کشور با فرودگاه‌های اصلی می‌باشد.

شرکت هواپیمایی پارس ایر برای رسیدن به اهداف مشخص شده، تلاش کرده در کنار متخصصین داخلی و خارجی از نیروهای جوان، کوشا و با استعداد کشورمان نیز استفاده کند و از این طریق بهترین خدمات را به مسافران خود ارائه نماید. بدون شک تجربه سفر با هواپیمایی پارس ایر برای هر مسافری لذت‌بخش خواهد بود زیرا کادر پرواز عالی و نیروهای متخصص فنی و عملیاتی کاملاً حرفه‌ای این شرکت تلاش می‌کنند تا مسافران را با پروازی راحت و ایمن به مقصد برسانند.

اگر قصد سفر به کشور زیبای مالزی و خرید بلیط هواپیما مالزی لحظه آخری و ارزان را دارید لیانا پرواز این امکان را برای شما فراهم کرده است تا با مقایسه قیمت بلیط‌های هواپیما تهران مالزی به بهترین قیمت بلیط هواپیما دست پیدا کنید. 

هواپیمایی پارس ایر
هواپیمایی پارس ایر 7

مروری بر تاریخچه هواپیمایی پارس ایر

قبل از انقلاب شرکت هواپیمایی پارس ایر با شرکت «سهامی‌ هواپیمائی ایران» ادغام شده و «شرکت هواپیمایی متحد ایران» را تشکیل دادند؛ این شرکت کوتاه عمرترین شرکت هواپیمایی ایران محسوب می‌شود؛ اما از سال 1394، پارس ایر با جذب سرمایه از بخش خصوصی و افزایش سرمایه، بار دیگر فعالیت مستقل خود را از سر گرفت و در نهایت با رعایت الزامات مربوطه و اخذ مجوز AOC از سازمان هواپیمایی کشوری پروازهای عملیاتی خود را از فروردین سال 1400 آغاز نمود.

هم اکنون این شرکت دارای سه دفتر در شهرهای تهران، شیراز و کیش می‌باشد و دفتر کیش، دفتر مرکزی پارس ایر است و قطب اصلی این هواپیمایی نیز فرودگاه بین المللی کیش می‌باشد. شرکت هواپیمایی پارس ایر برای اجرایی کردن فاز اول طرح خود، 3 فروند هواپیمای جت بمباردیه CRJ200 ساخت کشور کانادا را به کار گرفت و بدین ترتیب خود را به عنوان تنها اپراتور این تایپ هواپیما در ایران مطرح کرد.

اگر قصد سفر به عمان را دارید تور عمان را از دست ندهید. برای اطلاعات بیشتر وارد صفحه “تور عمان” شوید.

بیانیه ماموریت

پارس ایر متعهد به رهبری توسعه پایدار پروازهای منطقه ای ایران ، با ارائه خدمات در حوزه صنعت حمل و نقل هوایی ملی و بین المللی، با اولویت امنیت و رعایت استانداردهای روز جهانی ، جهت ارائه خدمات منظم و اقتصادی به آحاد جامعه می باشد. در این راه تعهد و تخصص نیروی انسانی در کنار اعتماد سهامداران و رضایت مشتریان, مهمترین دارایی شرکت محسوب می گردد و پارس ایر همواره در راستای حفظ وارتقاء این دارایی ارزشمند خواهد کوشید.

ناوگان شرکت هواپیمایی پارس ایر

هواپیمایی پارس ایر برای پروازهای خود از 15 فروند هواپیمای گوناگون که همگی آن‌ها در مالکیت این شرکت هستند، استفاده می‌کند؛ این هواپیماها شامل هواپیماهای ایرباس، ایرباس 320، فوکر و امبرائر بوده و با شماره ریجستر EP-PAA, EP-PAB و EP-PAC در ایران ثبت شده‌اند. نکته حائز اهمیت درباره هواپیماهای پارس ایر، جوان بودن این ناوگان عملیاتی است زیرا ساخت تمامی ‌وسائط پرنده این شرکت مربوط به سال 2000 میلادی به بعد هستند.

هواپیمایی پارس ایر
هواپیمایی پارس ایر 8

مقاصد پروازی شرکت هواپیمایی پارس ایر

  • نخستین پرواز هواپیمایی پارس ایر از مبدأ تهران به شیراز در تاریخ ۵ اسفند ۱۳۹۹ انجام شد.
  • نخستین پرواز خارجی هواپیمایی پارس ایر از تهران به مقصد تفلیس در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ انجام شد.
  • مسیر پروازی تهران – شیراز – تهران، پر تقاضا ترین مسیر هواپیمایی پارس ایر است که 4 بار در هفته (در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه) انجام می‌شود.

بیشتر بدانید: قیمت رزرو بلیط هواپیما تهران بالی 

مقاصد داخلی این شرکت شامل شهرهای زیر است:

  • کیش-تهران
  • تهران-خرم آباد
  • تهران-یاسوج
  • تهران-شیراز
  • تهران-بیرجند
  • تهران-جاسک
  • تهران-شهرکرد
  • تهران- ایرانشهر
  • تهران-جهرم
  • تهران-کنارک
  • تهران-ماکو
  • تهران-زابل

پارس ایر

به چه روش هایی می توان بلیت پروازهای پارس ایر را تهیه کرد؟

شما می توانید به روش های آنلاین و تلفی  برای تهیه بلیت پروازهای ایرلاین پارس اقدام نمایید. تیم تولید محتوای لیانا پرواز در مطلب تمامی این روش ها را برایتان توضیح داده تا شما به راحتی بتوانید از خدمات خوب شرکت پارس ایر استفاده کنید.

روش اول:

روش اول مراجعه به سایت لیانا پرواز است . اگر مستقیم وارد سایت شوید همان لحظه اول پنل سرچ پرواز را مشاهده می کنید. اگر در این صفحه هستید از منوی بالایی سایت گزینه خرید بلیت را انتخاب کنید.

برای رزرو بلیت باید یک یا دوطرفه بودن مسیر را مشخص کنید سپس بعد شهر مبدا پرواز و بعد شهر مقصد را انتخاب نمایید .

در مرحله بعدی و پس از انتخاب شهرهای مبدأ و مقصد  تاریخ مورد نظر رفت و در صورت دو طرفه بودن تاریخ رفت و برگشت را مشخص می کنید

در قسمت بعدی  تعداد مسافران نوع پرواز ( اکونومی یا … ) اگر فرزند دارید سن فرزند یا فرزندانتان را مشخص کرده و گزینه جستجو را زده تا نتایج جستجو برایتان نمایش داده شود. اگر در مسیر مورد نظر شما، پارس ایر پروازی داشته باشد، قطعاً در نتایج جستجو به شما نشان داده خواهد شد و شما می توانید آن پرواز را به صورت آنلاین انتخاب و خریداری کنید. با این روش شما هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی کرده و بهترین نتیجه ممکن را نیز می گیرید.

اگر قصد سفر به شهر زیبای استانبول را دارید، برای رزرو بلیط تهران استانبول با ما تماس بگیرید.

 روش دوم : 

اگر به هر دلیلی نمی توانید به صورت آنلاین پرواز پارس ایر را رزرو نمایید با شماره 41187 تماس گرفته تا کارشناسان لیانا پرواز در کوتاه ترین زمان ممکن پرواز مورد نظر شما را برایتان رزرو نمایند.

روش سوم:

این روش هم مانند روش اول است؛ با این تفاوت که به جای سایت لیانا پرواز، به سایت پارس ایر مراجعه می کنید و پس از انتخاب مسیر و تاریخ و تعداد مسافرین در فیلدهای مربوطه، می توانید پرواز خود را به صورت آنلاین و با صرف کمترین زمان تهیه بفرمایید.

میزان بار مجاز در سفر با هواپیمایی پارس ایر

بزرگسالان می‌توانند در پروازهای داخلی شرکت هواپیمایی پارس ایر حداکثر 20 کیلوگرم بار همراه داشته باشند. در پروازهای خارجی نیز حداکثر بار مجاز هر مسافر 25 کیلوگرم می‌باشد. همچنین بار مجاز برای مسافران نوزاد(زیر 2 سال) 10 کیلوگرم است و مسافران در داخل کابین هواپیماهای پارس ایر نیز کیف یا کوله با حداکثر وزن 7 کیلوگرم را می‌توانند همراه داشته باشند.

نکته: در صورتی که مسافری بار بیش از مقدار مجاز داشته باشد بایستی هزینه حمل هر کیلوگرم را پرداخت نماید.
توجه داشته باشید که بارهای مسافران هواپیمایی پارس ایر تنها در صورتی پذیرش می‌شوند که:

  1. غیرتجاری باشند.
  2. حاوی کالاهای خطرناک، وسایل آسیب پذیر و اطلاعات ارزشمند نباشند.

بیشتر بدانید: رزرو آنلاین بلیط هواپیما بانکوک 

خدمات پروازی شرکت هواپیمایی پارس ایر

1- حمل موجود زنده

با استفاده از خدمات حمل موجود زنده شرکت هواپیمایی پارس ایر، مسافران می‌توانند حیوانات خانگی خود را در طول پرواز همراه داشته باشند. البته برای استفاده از این خدمات باید به این نکته توجه داشته باشید که حیوان می‌بایست اهلی و خانگی باشد، مدارک پزشکی و شناسنامه‌ای حیوان باید همراه مسافر باشد، سن حیوان نباید کمتر از 4 هفته و ابعاد قفس آن نیز نباید بیشتر از 404060 باشد.

هواپیمایی پارس ایر
هواپیمایی پارس ایر 9

2- مسافر توانخواه

در صورتی که مسافری به علت شرایط روحی یا فیزیکی خاص، نیاز به مراقبت‌های ویژه داشته باشد می‌تواند از این خدمات استفاده کند. (مسافرانی که در دوران نقاهت پس از جراحی هستند، خانم‌های باردار تنها تا انتهای هفته 32 بارداری، نوزادان از ده روزگی به بعد و مسافرانی که درخواست ویلچر دارند.)

3- کودک بدون همراه

کودکان 5 تا 12 سال می‌توانند با استفاده از این خدمات، بدون همراه از پروازهای شرکت هواپیمایی پارس ایر استفاده کنند. برای استفاده از این خدمات باید در نظر داشته باشید که هزینه بلیت کودک معادل بزرگسالان محاسبه خواهد شد و قیم کودک نیز باید فرم مربوط به کودک بدون همراه را پر کرده باشد، در این صورت مهماندار پرواز مسئولیت کودک را تا زمان رسیدن به مقصد به عهده خواهد داشت.

کلاس‌‌های شرکت هواپیمایی پارس ایر

شرکت هواپیمایی پارس ایر در حال حاضر دو کلاس پروازی اکونومی ‌و بیزینس را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. بیشتر پروازهای داخلی این شرکت شامل کلاس اکونومی ‌هستند و فقط تعدادی از مسیرهای خارجی به جز کلاس اکونومی، بیزینس کلاس را هم شامل می‌شوند.

پرواز چارتری و سیستمی ‌شرکت هواپیمایی پارس ایر

پرواز چارتر به‌خصوص بلیت های لحظه آخری شرکت هواپیمایی پارس ایر قیمت کمتری دارند اما اکثر مواقع امکان استرداد آن‌ها وجود ندارد. بلیت سیستمی ‌امکان استرداد دارد و پس از رزرو، در صورت تغییر شرایط، مسافر می‌تواند آن را استرداد کند.

 بیشتر بدانید: نکاتی درباره رزرو و قیمت بلیط هواپیما تهران پاتایا

قوانین مربوط به باطل کردن بلیت پرواز پارس ایر

  1. 55 درصد قیمت پایه بلیت های یکطرفه مشمول جریمه خواهد شد اگر مسافری 24 ساعت یا بیشتر، قبل از پرواز، اقدام به باطل کردن یا تعویض تاریخ بلیت خود کند.
  2. 65 درصد قیمت پایه بلیت های یکطرفه مشمول جریمه خواهد شد اگر مسافری از 24 ساعت قبل از پرواز تا 3 ساعت مانده به پرواز، اقدام به باطل کردن یا تعویض تاریخ بلیت خود کند.
  3. 75 درصد قیمت پایه بلیت های یکطرفه مشمول جریمه و به اصطلاح No show خواهد شد اگر مسافری از 3 ساعت مانده به پرواز، سفر خود را لغو کند.

مشخصات هواپیما پارس ایر

بمباردیر CRJ 200 خانواده ای از هواپیماهای جت منطقه ای ساخت کشور کانادا هستند که توسط شرکت بمباردیر این کشور تولید میشوند. نخستین پرواز بمباردیر سی آرجی 100/200 در 10 مه 1991 صورت گرفت.

  • فاصله نوک دوبال : 21/2 متر
  • طول : 26/8 متر
  • ارتفاع : 6/2 متر
  • ظرفیت مسافر 50 نفر
  • بیشینه سرعت : 0/81 ماخ (860 کیلومتر بر ساعت)
  • محدوده پرواز : 3148 کیلومتر
  • حداکثر ارتفاع : 12450 متر
  • موتور (2x) : General Electric CF34-3B1
  • تعداد ناوگان CRJ200 : سه فروند

هواپیمایی پارس ایر

مشخصات کابین هواپیما پارس ایر

تعداد صندلی : 50
ارتفاع کابین : 1.85 متر
عرض کابین : 2.53 متر
طول هواپیما : 26.8 متر

کابین هواپیمای پارس ایر
کابین هواپیمای پارس ایر

 

نقشه هواپیما 

هواپیمایی پارس ایر_ شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز

 

اگر به دنبال سفری مهیج هستید، بهترین مقصد، جزیره بالی بهشت زیبای اندونزی است. تور بالی توسط شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی لیانا پرواز با ارائه بهترین خدمات از جمله اخذ ویزای بالی، رزرو هتل به همراه صبحانه رایگان، بلیط رفت و برگشت هواپیما، لیدر فارسی زبان و بیمه مسافرتی برگزار می‌گردد.

1.1/5 - (306 امتیاز)
منبع: / به روز رسانی:۲۱ فروردین ۱۴۰۲

ارسال نظرات و سوالات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرات و پیشنهاد های شما را صبورانه می خوانیم و پاسخ می دهیم.

    1. ممنون از شما به خاطر وقتی که گذاشتید

  1. بهتر بود سرویس بهتری ارائه میدادن
    قبلا برای بچها یه هدیه کوچیک داشتن و نوشیدنی گرم سرو میکردن
    اما حالا نه تنها مبلغ بلیط گردن شده بلنه‌از همین خدمات پیش پا فتاده هم خودداری میکنند

    1. با سلام و وقت بخیر ممنون از توجهتون

  2. من بسیار مجبوری این ایرلاینو انتخاب کردم اما برخلاف تصوراتم بسیار هواپیمای عالی بود چه از لحاظ خدمات مهماندارا و خوده هواپیماهم عالی برخلاف کوچک بودن اصلا تکون نخورد

    1. با سلام و وقت بخیر خوش حالیم تجربه خوبی داشتید

    1. با سلام و وقت بخیر باعث افتخار هست در خدمتتون هستیم

  3. واقعا که کلاهبرداری در روز روشن با پارس ایر برام تداعی شد . بلیط میفروشن به خاطر به حدنصاب نرسیدن پرواز نمیپره و اطلاع نمیدن ، پول رو هم پس نمیدن ، اصلا دفتر تو فرودگاه ندارن.

    1. متاسفانه همیشه همه ی ایرلاین ها هم خاطرات خوب و بد برای مسافران ممکن است به جای بگذارند امیدوارم از این پس همچین مشکلاتی براتون پیش نیاد